,,Kobiety nieidealne - Magda" - Magdalena Kawka & Małgorzata Hayles



Dziś zapraszam Was do świata, w którym ludzką rzeczą jest błądzić, mylić się, ponosić porażki, płakać, wściekać się, kochać i nie kochać, czuć bezsilność, upadać, powstawać i znowu upadać.  Samo życie.

Kiedy natknęłam się na propozycję tej książki, wiedziałam, że muszę ją przeczytać, bo historia na pewno okaże się wciągająca i interesująca. 
Na początku miałam problem z przyswojeniem imion, których w książce jest dość sporo, a za czym ja osobiście nie przepadam.



"Samotna to ja byłam przez dwanaście lat mojego małżeństwa. Byłam samotna tym najgorszym z możliwych rodzajem samotności, z której nie zdajesz sobie nawet sprawy, dopóki nie zjawi się ktoś, kto ci to uświadomi. Wtedy byłam samotna, teraz jestem po prostu sama."


 Magda to kobieta, która źle ulokowała uczucia, wychodząc za mąż za sporo starszego od siebie mężczyznę. Przez dwanaście lat małżeństwa u boku męża ginekologa, odczuwała brak spełnienia, zadowolenia na każdej płaszczyźnie. Piękny dom i komfort życiowy, nie były w stanie wypełnić pustki, która zakotwicza się gdzieś w okolicy serca i co jakiś czas odzywała się, pulsując na tyle mocno, aby chcieć ją w końcu wypełnić.

Magda poznaje Gustawa — mężczyznę, który ją rozumie, który ją adoruje, który daje jej to, czego nie był w stanie dać jej mąż. Niestety sielanka nie trwa zbyt długo, ponieważ Gustaw mimo obietnic, zostaje z żoną. Magda po wyprowadzce z domu ląduje na nieciekawym osiedlu w małym mieszkaniu na kredyt, wraz z dwunastoletnim synem. Bycie samotną matką chłopca, który powoli wkracza w okres buntu, wcale nie jest proste.

Magda zawsze może liczyć na wsparcie swoich wieloletnich przyjaciółek, którym jak każdej z nas do ideału daleko.

Podczas pewnej imprezy, które kobiety dość często sobie organizowały, pijąc przy tym duże ilości wina, wpadły na pomysł i założyły Magdzie konto na portalu randkowym.

Kobieta w wirtualnym świecie nawiązuje korespondencję z mężczyzną, który jest bardzo tajemniczy i intrygujący. Wyczekuje z utęsknieniem każdej wiadomości od niego.

Czy między dwojgiem dojdzie do spotkania?

Kim okaże się tajemniczy nieznajomy?

Tak naprawdę, historia tytułowej bohaterki Magdy odkrywana jest małymi kroczkami. W książce dużą rolę odgrywają przyjaciółki Magdy, których losy również możemy poznać. Są to kobiety barwne, różne, zabawne, roztrzepane, pomysłowe...i nieidealne. Każda z bagażem życiowych doświadczeń, z kłopotami czyhającymi tuż za rogiem. Różni je wszystko, lecz łączy nierozerwalna przyjaźń.

Magdalena Kawka i Małgorzata Hayles stworzyły powieść o kobietach, dla kobiet, które znajdą w każdej z bohaterek cząstkę siebie. Jest to dynamiczna opowieść, pozbawiona monotonii, w której cały czas coś się dzieje, a dialogi wywołują szeroki uśmiech.

Jeśli macie ochotę na autentycznie przedstawioną historię, w której ciąg wydarzeń porywa i niejednokrotnie wzrusza i bawi, to ja z czystym sumieniem Wam ją polecam.
Ja osobiście jestem już ciekawa drugiego tomu cyklu ,, Kobiety nieidealne - Iza".


      Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki, dziękuję Wydawnictwu Replika.

                                                                 

Komentarze

Prześlij komentarz