,,Wybacz mi" - Gabriela Gargaś




      Od tej książki zaczęła się moja miłość do polskiej literatury, którą odłożyłam na wiele lat, gdzieś w ciemny kąt. Kiedyś zraziłam się do kilku dość nudnych książek polskich autorów i zaczęłam czytać tych zagranicznych.Całymi tomami czytałam, aż musiałam sobie okulary sprawić :)
Na palcach jednej ręki, mogę policzyć pozycje, które zostały mi w pamięci........
A tutaj.....książka ''Wybacz mi"zakotwiczyła się w każdym zakamarku mojego jestestwa.
Szczerze powiem, że po tej lekturze długo dumałam, co teraz będzie mnie w stanie literacko zadowolić?
Wielki ukłon w stronę Gabrieli Gargaś, że  za sprawą swojego talentu, sprowadziła mnie ze szkockich klifów, rycerskich podbojów, londyńskich balów i innych cudów, na drogę emocji, które targają jak halny w Zakopanem :)

Książka ,,Wybacz mi", to taka, która mówi -,, Jeszcze tylko jeden rozdział i idę nyny".
W efekcie nyny nie poszłam, połknęłam ją całą :)

Klaudia mieszka na obczyźnie i wcale nie jest z tego faktu zadowolona. Nie potrafi się odnaleźć.
Poznajemy ją, kiedy syn akurat czuje potrzebę wyprowadzki z domu, bo już sobie urósł i rodzice przecież ciągle marudzą, a on potrzebuje swobody.
Córka strzela fochy, a szanowny małżonek nie dotrzymuje przysięgi małżeńskiej.
Matka Klaudii, Ludwika, ulega wypadkowi, co stanowi punkt zwrotny na drodze nieszczęśliwej egzystencji bohaterki.
Klaudia powraca do Polski i każdym zakamarkiem ciała chłonie zapachy, miejsca i dom, w którym odnajduje ostoję.
Czeka ją jednak  ogromny wstrząs, kiedy na jaw wychodzi sekret skrywany latami przez jej matkę.
Kobietę, która kochała i kocha ją całym sercem- sercem matki, ciotki............
Czy Klaudia znajdzie w sobie siłę aby wybaczyć?
Czy znajdzie miłość wśród szumu morza?
Zdradziłabym więcej, ale tak nie wolno :)
Gabriela Gargaś uczy życia.Pokazuje, że każda kobieta ma prawo do szczęścia, do zmian, do znalezienia siebie i bycia sobą.
Jak dla mnie książka rewelacyjna i polecam ją z całego serca.
Wiem, że ile ludzi, tyle opinii.Moja jest mega pozytywna i jeśli chcecie się przekonać, czy faktycznie tak jest, zachęcam do przeczytania tej książki 💕


Komentarze